martes, 7 de mayo de 2019

Biblioteca P. M. Xela Arias



"A poetisa Xela Arias, na memoria de Redondela" (Radio Redondela)

A escritora, tradutora e docente permanecerá na memoria de Redondela a través da biblioteca de Chapela, á que xa lle dá nome. A súa faceta como poetisa, como docente e nai foron destacadas no acto oficial no que participaron familiares e compañeiros de profesión, logo de que Arias (1962-2003) fora a proposta escollida entre as dezaseis presentadas para darlle nome á biblioteca da parroquia.
Unha escolla que contou coa unanimidade e apoio da mesa de expertos encargada da elección como subliñaba a concelleira de Cultura, Teresa París, quen destacaba a “profunda vinculación da poetisa “coas letras, con Chapela, e coa xuventude” polo labor docente que exerceu no instituto desta parroquia.

O director do centro, Miguel Pérez, lembraba o breve paso de Arias polo instituto, tan só un curso facendo unha substitución, pero suficiente para conseguir a afinidade dos seus alumnos e unha profunda pegada grazas aos valores que transmitía de “solidariedade, xustiza e liberdade”.

Pica aquí para acceder ás fotografías do evento


Pero antes de mestra, Xela Arias, foi editora e unha das fundadoras da editorial Galaxia. Así o explicaba o seu compañeiro Manuel Bragado, que rememoraba non só o seu traballo como editora, senón tamén como tradutora e autora de obras coma “Tigres coma cabalos”, unha das máis recoñecidas, “Intempériome”, a súa última publicación, ou “Darío a diario” dedicada ao seu fillo. Precisamente el foi quen agradeceu este recoñecemento e amosaba a ledicia da familia por escoller a Xela Arias para darlle nome á biblioteca o que “permitirá seguir mantendo viva a súa lembranza”.

Un acto que pechaba o alcalde de Redondela, Javier Bas, quen facía fincapé na importancia deste tipo de actos para pór en valor ás persoas vinculadas ao concello que se implicaron para que Redondela crecese e sexa o que é hoxe en dia. Un camiño que comezaba coa Alameda Rosalía de Castro de Chapela, o pavillón Manuel Soto ou o parque infantil Blanco Amor.

Os actos de homenaxe á poeta continuarán nas vindeiras semanas coa inauguración dun mural cun dos versos de Arias feito polos alumnos do IES de Chapela."
Marabillosa familia a de Xela Arias. Moitísimas grazas polo voso cariño e a vosa presenza. Unha aperta moi especial para Amparo, a súa nai e Darío, o seu fillo.

"Chapela reconoce la figura de la poetisa Xela Arias al poner su nombre a la biblioteca (Faro de Vigo)
Durante un sencillo y emotivo acto, que contó con la asistencia de la madre, el hijo y los hermanos de la homenajeada, se descubrió una placa en la puerta del Multiusos del Piñeiral do Crego, en cuya fachada también se rotuló el nombre de Xela para que las próximas generaciones conozcan la figura de esta autora lucense que también fue durante años profesora en el IES de Chapela.
El director de este centro de Secundaria, Miguel Pérez, destacó el recuerdo imborrable que Xela Arias dejó entre los alumnos y compañeros y expresó el orgullo que supone para toda la comunidad educativa que su nombre quede perpetuado en la biblioteca chapelana. Asimismo adelantó que para el próximo mes de mayo el instituto realizará un homenaje a su querida profesora con un mural en el que se plasmará uno de sus versos.
As bibliotecas do IES de Chapela é de Redondela ❤️ Xela Arias. Moitas grazas, Cristina, Olga e a Miguel, o seu director e a todo o instituto, fostes a semente de tan fermoso día

El editor y escritor Manuel Bragado, director hasta el pasado año y durante 24 años de Edicións Xerais, resaltó durante su intervención la trayectoria de Xela Arias a la que definió como una "poeta esencial", y recordó que fue una de las fundadoras de Edicións Xerais en 1979."

Moi fermosas e sentidas palabras de Manuel Bragado, nunha tarde que ule a Poesía



"Una poeta para nombrar la biblioteca de Chapela (Atlántico Diario)


La Biblioteca de Chapela ya luce la placa con el nombre de la escritora Xela Arias, propuesto por el instituto en el que ella dio clases y aprobado por el pleno de Redondela. El descubrimiento de la placa tuvo lugar ayer en un acto emotivo en el que asistieron como invitados principales el hijo y la madre de la poetisa fallecida en 2003. También contó con la presencia del director del centro educativo, la directora de las Bibliotecas de Redondela y de la de Chapela, la concejala de Cultura, Teresa París y el alcalde de Redondela, Javier Bas, además del director de la Editorial Xerais, en la que trabajó Xela desde su creación. Además de la placa, un mural recuerda a la escritora a la entrada de la biblioteca". 

Documento videográfico realizado por Roberto Solano:



En Radio Redondela

En Atlántico Diario

En Faro de Vigo

En Comarcas na Rede

No hay comentarios: