jueves, 1 de diciembre de 2011

Cervantes sobe á parra. ;)


Un "xugón." Un adxectivo así podería servir para definir a Nicanor Parra, flamante gañador do máis prestixioso recoñecemento literario en español, o Premio Cervantes.



Cumprindo a tradición de enviar o premio en anos impares a América, o país elixido este ano é Chile, e o autor un poeta diferente, buscador de sentidos e bromas e un hábil mestre no uso alternativo da linguaxe, e de así o seu particular invento: a antipoesía, burla radical da poesía máis academicista.

Ademais de poeta, Parra é matemático e enxeñeiro, e, foi varias veces candidato ao Nobel.

Felicidades!

                                            Madrigal

                     
Yo me haré millonario una noche
                      gracias a un truco que me permitirá fijar las imágenes
                      en un espejo cóncavo. O convexo.
                       
                       Me parece que el éxito será completo
                       cuando logre inventar un ataúd de doble fondo
                       que permita al cadáver asomarse a otro mundo.

                        Ya me he quemado bastante las pestañas
                        en esta absurda carrera de caballos
                        en que los jinetes son arrojados de sus cabalgaduras
                        y van a caer entre los espectadores.
                      

                        Justo es, entonces, que trate de crear algo
                        que me permita vivir holgadamente
                        o que por lo menos me permita morir.

                        Estoy seguro de que mis piernas tiemblan,
                        sueño que se me caen los dientes
                        y que llego tarde a unos funerales.

No hay comentarios: